۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

داستان دخترو مادرسوری درحلب

زبان حال مادران حلب:
جهان نظاره گرکشتار مردم حلب توسط رژیم اسد و پاسداران و روسیه است و سکوت مرگباری را پیشه کرده وما دیگر چیزی برای گفتن نداریم

جنگ بی رحمانه درسوریه ادامه دارد، حملات با حمایت بمباران و توپخانه صورت میگیرد و مردم سوریه می گزیزند اما جایی برای رفتن ندارند.



به نظر می رسد نیروهای رژیم و شبه نظامیان شیعی متحد آن تحت پوشش هوایی سنگین دست به تهاجم زده و در مناطقی پیشروی کرده اند. برآورد تاثیرات این جنگ برروی شهروندان سخت است، بیش از250هزار نفر درشرق حلب زندگی میکنند که گزارشات حاکیست صدها و بعضا هزاران نفر از خانه های خود بخاطر این موج جدید جنگ فرار کرده اندوقتی ازکسانی که باقی مانده اند سئوال میکنیم می گویند بی نهایت از آنچه درپیش است می ترسند.


تلویزیون سی ان ان
شما همین چند هفته گذشته با یک مادر و دختر او صحبت میکردید که آنها توئیت هایی را به خارج می فرستادند این تجربه دلخراش یک دختربچه کوچک درشرق حلب بود. مادرفاطمه درچند هفته گذشته تلاش کرده بود توئیت کرده و توجه جهان را به خواست مردم شرق حلب جلب کند، این کار را ازطریق دختر کوچکش انجام داده بود که این فیلمها را با پیام هایی از شرق حلب بیرون می فرستاد و گوشه ای از این که زندگی تحت محاصره و بمباران مستمر چگونه است را نشان می داد.



طی چند روزگذشته شما می دیدید که وضعیت آنها حتی بدتر ازگذشته شده بود، برخی از توئیت ها نشان میداد برخی از بمبها بسیار نزدیک خانه آنها اصابت میکرد و دیروز این پیام بسیار تکاندهنده را از فاطمه شنیدم که تقریبا در پیام خود با جهان خداحافظی میکرد.

من چند ساعت بعد برای او توئیت فرستادم تا وضعیت او و خانواده اش را سئوال کنماوگفت، خانه آنها دراثر حمله هوایی مورد اصابت قرار گرفته است، خانواده آنها سلامت هستند ولی خانه تقریبا نابود شده و آنها درخیابان هستند، منتظرند که بمباران متوقف شود، آنها نمی دانستند بعد از این کجا بروند، از فاطمه سئوال کردم آیا پیامی برای جهان داری او گفت، به اندازه کافی گفته شده، جهان نظاره گراست و سکوت پیشه کرده واو دیگر چیزی برای گفتن ندارد.


.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر