۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

ایران:بعد از آزادی گلرخ آرش به اعتصاب غذایش را شکست

اعتصاب غذای ۷۲روزه آرش صادقی و حمایت گسترده افکار عمومی رژیم ایران را مجبور به آزادی همسرش کرد

 پس از 72روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی آرش صادقی و موج حمایتهای داخلی و بین‌المللی، رژیم آخوندی مجبور به آزادی همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به قید وثیقه 500میلیون تومانی شد. گلرخ ابراهیمی ایرایی قبل از آزادی دیداری کوتاه با آرش صادقی داشته است.
آرش صادقی به همسر خود گفته است با رسیدن به خواسته‌اش اکنون حاضر است تا به اعتصاب‌غذای خود پایان بدهد. او هفتاد و دو روز اعتصاب‌غذا کرد و با وجود شرایط وخیم جسمی و قرار گرفتن در آستانه مرگ حاضر به شکستن اعتصاب نشد. وضعیت زندانی سیاسی آرش صادقی توجهات گسترده‌یی را در داخل و خارج ایران و در شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به خود جلب کرده و کارزار درخواست برای آزادی او با هشتگ «آرش را نجات دهید» بازتابی وسیع در توئیتر داشت.

 روز دوشنبه 13دی95، صدها تن در مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند. شماری از زندانیان سیاسی نیز در حمایت از آرش صادقی طی این مدت در مقاطعی دست به اعتصاب‌غذا زده بودند.
سازمان عفو بین‌الملل نیز روز دوشنبه در بیانیه‌یی خواستار آزادی وی شد و از سران رژیم ایران خواست «از بازی با جان» آرش صادقی دست بردارند.

خواسته آرش صادقی، آزادی همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی بود که به اتهام نوشتن کتابی در مورد سنگسار به شش سال زندان محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر